Art Encounters Biennial: „My Rhino is not a Myth”

Piąta odsłona Biennale Art Encounters w Timișoarze (Rumunia), zatytułowana „Mój nosorożec nie jest mitem,” bada przecięcie sztuki, nauki i fikcji. Inspiracją dla niej jest drzeworyt Albrechta Dürera z 1515 roku przedstawiający nosorożca, którego artysta nigdy nie widział. Biennale zagłębia się w tematy wyobraźni, historii geopolitycznej oraz złożonych powiązań między sztuką a nauką, proponując nowe sposoby postrzegania rzeczywistości w obliczu przemian środowiskowych i społecznych. Tytuł nawiązuje również do sztuki Eugène’a Ionesco „Nosorożec,” poruszając tematy konformizmu i oporu.

Nasze zaangażowanie w Biennale

Eidotech Polska odegrało kluczową rolę w realizowaniu najbardziej technicznie wymagających aspektów biennale. Udział firmy koncentrował się na opracowaniu, instalacji i integracji rozwiązań multimedialnych, które były niezbędne dla prezentowanych w wystawie dzieł sztuki. Zespół ekspertów z Eidotech Polska ściśle współpracował z artystami i kuratorami, aby zaprojektować i wdrożyć niestandardowe rozwiązania, które spełniały unikalne wymagania każdego dzieła. W szczególności obejmowało to konfigurację systemów projekcji oraz instalacji audio.

All photos by Adrian Câtu, courtesy of Art Encounters Foundation, 2023. 

Inne realizacje

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Zachęta – Łzy Szczęścia

    Wystawa "Łzy szczęścia" w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie to wyjątkowe wydarzenie, które łączy sztukę współczesną z refleksją nad emocjami, które zazwyczaj postrzegane są jako pozytywne, ale mogą mieć również głębsze, bardziej złożone znaczenie. Tytuł wystawy nawiązuje do paradoksu radości, która nie zawsze jest jednoznaczna i czasami łączy się ze smutkiem, tęsknotą czy nostalgią.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Nan Goldin – The Ballad of Sexual Dependency.

    W ramach wystawy zbiorowej BOHEMIA: History of an Idea, 1950–2000 w Kunsthalle Praha zaprezentowano jedną z najsłynniejszych prac Nan Goldin, The Ballad of Sexual Dependency. To dzieło, będące intymnym portretem życia autorki i jej przyjaciół w latach 70. i 80. XX wieku. W Kunsthalle Praha ta legendarna praca została pokazana w swojej oryginalnej postaci, czyli z wykorzystaniem analogowych projektorów slajdowych.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    TRAFO – Yuriko Sasaoki „Zniknij z Ziemi”

    Na przełomie 2021 i 2022 szczecińska Trafostacja Sztuki zaprezentowała wystawę „Zniknij z Ziemi” Yuriko Sasaoki. Wybitna japońska artystka młodego pokolenia łączy w swojej twórczości elementy zachodniej sztuki, japońskich gier wideo i wplata w to wątki zaczerpnięte z historii. Na potrzeby jej wystawy w Trafo, Sasaoka przywołała na przykład postać Józefa Piłsudskiego.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Julian Rosefeldt – Manifesto

    Wystawa „Manifesto” autorstwa Juliana Rosefeldta to niezwykłe dzieło wybitnego niemieckiego artysty współczesnego. Składa się z 13 projekcji wideo, w których fenomenalna Cate Blanchett wciela się w trzynaście różnych postaci, odczytujących najważniejsze manifesty polityczne i artystyczne XX wieku. Projekt został zaprezentowany w Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” w Toruniu, gdzie przestrzeń wystawiennicza została zaaranżowana w formie labiryntu z podwieszonymi ekranami, co zapewniło odwiedzającym wyjątkowe doświadczenie immersyjne.

  • Dowiedz się więcej

    • Integracja AV

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Katarzyna Krakowiak-Bałka – Keeping flowers alive. Acoustic ikebana.

    W swojej instalacji dźwiękowej, zaprezentowanej w tokijskiej Sogetsu Plaza, Katarzyna Krakowiak-Bałka wykorzystała nowoczesne technologie audio, które umożliwiły jej stworzenie unikalnej wizji dźwiękowej ikebany. Wykorzystane techniki oraz narzędzia pozwoliły na stworzenie wielowymiarowego doświadczenia, angażującego widzów zarówno na poziomie słuchowym, jak i przestrzennym.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Izba Pamięci – Krzysztof Wodiczko “Głosy Pamięci”

    Eidotech Polska odegrało kluczową rolę w kompleksowej realizacji wystawy stałej w Izbie Pamięci przy Cmentarzu Powstańców Warszawy. Firma była odpowiedzialna za cały proces, począwszy od planowania, poprzez dobór odpowiedniego sprzętu, aż po finalną realizację projektu “Głosy Pamięci” Krzysztofa Wodiczki.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Wystawa imersyjna – Kim Whanki. “Duet – Pieśń z Wszechświata”

    Eidotech Polska zaprojektował, dostarczył i zainstalował wszystkie rozwiązania multimedialne na potrzeby imersyjnej wystawy “Duet - Pieśń z Wszechświata” prezentowanej w Centrum Sztuki Współczesnej "Zamek Ujazdowski" w 2023 roku. Wystawa ożywiała przy pomocy technik cyfrowych obrazy wybitnego koreańskiego malarza Kima Whanki. 

  • Dowiedz się więcej

    • Integracja AV

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Pałac Rzeczypospolitej. Pan Herbert – podróżnik

    Wystawa Pan Herbert – Podróżnik zapraszała odwiedzających do podążania śladami Zbigniewa Herberta, autora Barbarzyńcy w ogrodzie, i zgłębiania jego filozofii podróżowania. Rękopisom poety towarzyszyły immersyjne instalacje audiowizualne, które wypełniły ściany i sufity Pałacu Rzeczypospolitej, tworząc dynamiczny spektakl wizualno-dźwiękowy.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Agnieszka Mastalerz – Nodes

    Sercem instalacji Nodes Agnieszki Mastalerz, którą zaprezentowała warszawska Galeria XX1 (Mazowiecki Instytut Kultury) w ramach wystawy Uwikłanie / Entanglement, jest film ukazujący historię relacji człowieka ze storczykami. Od magicznych rytuałów miłosnych po współczesny przemysł orchidei wart 230 milionów dolarów – artystka pokazuje, jak wzajemne uzależnienie może przybierać różne formy w sytuacjach intymnych i na masową skalę. 

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    William Kentridge – I am not me, the horse is not mine

    Wystawa “William Kentridge – I am not me, the horse is not mine” to imponująca, ośmiokanałowa instalacja wideo autorstwa południowoafrykańskiego artysty Williama Kentridge’a, wymagająca zaawansowanego podejścia technicznego. Projekt realizowany w przestrzeni Galerii Arsenał wiązał się z wyjątkowymi wyzwaniami wynikającymi z ograniczeń architektonicznych – stosunkowo małej powierzchni sali wystawienniczej oraz nisko zawieszonego sufitu.