Ryoji Ikeda – Solo Exhibition

Ryoji Ikeda, artysta płynnie łączący sztukę, naukę i muzykę, stworzył niezwykłą solową wystawę w Estońskim Muzeum Narodowym. W ramach tej wystawy zaprezentował dwie nowe prace – the critical paths oraz vox aeterna – zestawione z jego wybitnym dziełem data-verse 1/2/3 (2020). Eidotech Polska odpowiadał za dostarczenie i instalację sprzętu multimedialnego, który umożliwił realizację tych wymagających projektów, łączących obraz, dźwięk i przestrzeń w jedno spójne doświadczenie.

Rozwiązania techniczne zastosowane na wystawie:

The critical paths:

  • Centralnym elementem tej pracy była 25-metrowa ściana wideo LED, zamontowana na suficie, która zapewniła immersyjne, wielkoformatowe doznania wizualne.
  • Precyzyjne dopasowanie paneli LED pozwoliło uzyskać obraz w ultrawysokiej rozdzielczości, który współgrał z precyzyjnie zsynchronizowaną ścieżką dźwiękową, wzmacniając doświadczenie audiowizualne.

Data-verse 1/2/3:

  • Trzy kinowe projektory Barco XDM-4K25 o natywnej rozdzielczości 4K i jasności 23 500 ANSI lumenów umożliwiły stworzenie projekcji o szerokości ponad 30 metrów.
  • Dzięki zaawansowanej kalibracji uzyskano jednolitą jasność i kolorystykę na całej powierzchni projekcji, co oddało bogactwo danych i narracji w sposób spektakularny.

Vox aeterna:

  • Ta wielokanałowa praca audio stanowiła uzupełnienie wideo, koncentrując się na immersyjnych pejzażach dźwiękowych. Użyte technologie dźwiękowe precyzyjnie odwzorowywały skomplikowaną strukturę kompozycji dźwiękowej Ikedy.

W instalacji wykorzystano:

  • 9 głośników studyjnych bliskiego pola Genelec 8030, które zapewniły najwyższą jakość dźwięku i precyzyjne odwzorowanie przestrzenne.
  • Głośniki Fohhn AT-08 oraz XT-33, które wspierały przestrzenność i rozdzielczość dźwięku, idealnie integrując się z wizualnym przekazem.
  • Subwoofery Fohhn XS-22, które dostarczyły głębokie, niskie częstotliwości, podkreślając immersyjny charakter pracy.
  • Całość została skonfigurowana w wielokanałowym systemie, tworząc wyjątkowe środowisko dźwiękowe, które pogłębiało narrację wizualną.

Adaptacja przestrzeni i integracja:

  • Instalacja wymagała precyzyjnego dostosowania technologii do przestrzeni muzealnej. W przypadku the critical paths ogromna ściana wideo została zamontowana na suficie, tworząc wyjątkową perspektywę dla widza. Z kolei projekcja data-verse 1/2/3 i praca vox aeterna uzupełniały przestrzeń, tworząc harmonijny dialog między obrazem a dźwiękiem.
  • Systemy audiowizualne zostały zintegrowane z niezwykłą starannością, co pozwoliło na stworzenie spójnego i intensywnego doświadczenia wielozmysłowego.

Efekt końcowy:

Wystawa Ryojiego Ikedy w Estońskim Muzeum Narodowym była mistrzowskim połączeniem zaawansowanych technologii i sztuki. Dzięki współpracy z Eidotech Polska wszystkie elementy instalacji, od wielkoformatowej projekcji po zaawansowane systemy dźwiękowe, zostały zrealizowane z najwyższą precyzją. Widzowie mieli okazję zanurzyć się w unikalnym środowisku, gdzie dane, dźwięk i światło tworzyły nowe formy percepcji artystycznej.

Inne realizacje

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Zachęta – Łzy Szczęścia

    Wystawa "Łzy szczęścia" w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie to wyjątkowe wydarzenie, które łączy sztukę współczesną z refleksją nad emocjami, które zazwyczaj postrzegane są jako pozytywne, ale mogą mieć również głębsze, bardziej złożone znaczenie. Tytuł wystawy nawiązuje do paradoksu radości, która nie zawsze jest jednoznaczna i czasami łączy się ze smutkiem, tęsknotą czy nostalgią.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Izba Pamięci – Krzysztof Wodiczko “Głosy Pamięci”

    Eidotech Polska odegrało kluczową rolę w kompleksowej realizacji wystawy stałej w Izbie Pamięci przy Cmentarzu Powstańców Warszawy. Firma była odpowiedzialna za cały proces, począwszy od planowania, poprzez dobór odpowiedniego sprzętu, aż po finalną realizację projektu “Głosy Pamięci” Krzysztofa Wodiczki.

  • Dowiedz się więcej

    • Integracja AV

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Katarzyna Krakowiak-Bałka – Keeping flowers alive. Acoustic ikebana.

    W swojej instalacji dźwiękowej, zaprezentowanej w tokijskiej Sogetsu Plaza, Katarzyna Krakowiak-Bałka wykorzystała nowoczesne technologie audio, które umożliwiły jej stworzenie unikalnej wizji dźwiękowej ikebany. Wykorzystane techniki oraz narzędzia pozwoliły na stworzenie wielowymiarowego doświadczenia, angażującego widzów zarówno na poziomie słuchowym, jak i przestrzennym.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Julian Rosefeldt – Manifesto

    Wystawa „Manifesto” autorstwa Juliana Rosefeldta to niezwykłe dzieło wybitnego niemieckiego artysty współczesnego. Składa się z 13 projekcji wideo, w których fenomenalna Cate Blanchett wciela się w trzynaście różnych postaci, odczytujących najważniejsze manifesty polityczne i artystyczne XX wieku. Projekt został zaprezentowany w Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” w Toruniu, gdzie przestrzeń wystawiennicza została zaaranżowana w formie labiryntu z podwieszonymi ekranami, co zapewniło odwiedzającym wyjątkowe doświadczenie immersyjne.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Wystawa imersyjna – Kim Whanki. “Duet – Pieśń z Wszechświata”

    Eidotech Polska zaprojektował, dostarczył i zainstalował wszystkie rozwiązania multimedialne na potrzeby imersyjnej wystawy “Duet - Pieśń z Wszechświata” prezentowanej w Centrum Sztuki Współczesnej "Zamek Ujazdowski" w 2023 roku. Wystawa ożywiała przy pomocy technik cyfrowych obrazy wybitnego koreańskiego malarza Kima Whanki. 

  • Dowiedz się więcej

    • Integracja AV

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Pałac Rzeczypospolitej. Pan Herbert – podróżnik

    Wystawa Pan Herbert – Podróżnik zapraszała odwiedzających do podążania śladami Zbigniewa Herberta, autora Barbarzyńcy w ogrodzie, i zgłębiania jego filozofii podróżowania. Rękopisom poety towarzyszyły immersyjne instalacje audiowizualne, które wypełniły ściany i sufity Pałacu Rzeczypospolitej, tworząc dynamiczny spektakl wizualno-dźwiękowy.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    Art Encounters Biennial: „My Rhino is not a Myth”

    Piąta odsłona Biennale Art Encounters w Timișoarze (Rumunia), zatytułowana "Mój nosorożec nie jest mitem," bada przecięcie sztuki, nauki i fikcji. Inspiracją dla niej jest drzeworyt Albrechta Dürera z 1515 roku przedstawiający nosorożca, którego artysta nigdy nie widział. Biennale zagłębia się w tematy wyobraźni, historii geopolitycznej oraz złożonych powiązań między sztuką a nauką, proponując nowe sposoby postrzegania rzeczywistości w obliczu przemian środowiskowych i społecznych. Tytuł nawiązuje również do sztuki Eugène’a Ionesco "Nosorożec," poruszając tematy konformizmu i oporu.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    TRAFO – Yuriko Sasaoki „Zniknij z Ziemi”

    Na przełomie 2021 i 2022 szczecińska Trafostacja Sztuki zaprezentowała wystawę „Zniknij z Ziemi” Yuriko Sasaoki. Wybitna japońska artystka młodego pokolenia łączy w swojej twórczości elementy zachodniej sztuki, japońskich gier wideo i wplata w to wątki zaczerpnięte z historii. Na potrzeby jej wystawy w Trafo, Sasaoka przywołała na przykład postać Józefa Piłsudskiego.

  • Dowiedz się więcej

    • Wsparcie w oprawie multimedialnej

    William Kentridge – I am not me, the horse is not mine

    Wystawa “William Kentridge – I am not me, the horse is not mine” to imponująca, ośmiokanałowa instalacja wideo autorstwa południowoafrykańskiego artysty Williama Kentridge’a, wymagająca zaawansowanego podejścia technicznego. Projekt realizowany w przestrzeni Galerii Arsenał wiązał się z wyjątkowymi wyzwaniami wynikającymi z ograniczeń architektonicznych – stosunkowo małej powierzchni sali wystawienniczej oraz nisko zawieszonego sufitu.